USTALENIE GLEBOZNAWCZEJ KLASYFIKACJI GRUNTÓW
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia gleboznawczej
klasyfikacji gruntów (druk do pobrania)
Załącznik:
– dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów i jednostka odpowiedzialna:
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej – Biuro Obsługi Interesanta (parter)
email: podgik@powiatwalecki.pl
Opłaty:
Opłatę skarbową w wysokości 10 zł za wniosek zgodnie z art.1 ust. 1 pkt 1 lit.a ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1546 t.j.).
Opłata skarbowa powinna być wniesiona na konto Urzędu Miasta w Wałczu:
31 1240 3712 1111 0000 4363 6662
z dopiskiem: „ decyzja o ustaleniu klasyfikacji dz. nr……obr……”.
Za ewentualne pełnomocnictwo do załatwienia spraw – opłata skarbowa wynosi 17 zł.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice, dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci, wnuki) lub rodzeństwu – jest zwolnione z opłaty skarbowej. Opłatę skarbową za ewentualne pełnomocnictwo wnosi się na konto Urzędu Miasta Wałcz podane wyżej.
Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (zgodnie z art. 35 Kpa).
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Szczecinie za pośrednictwem Starosty Wałeckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Inne informacje:
Udzielanie informacji odbywa się w pokoju nr 15 poziom I budynku Starostwa Powiatowego w Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wałczu przy ul. Gen.L. Okulickiego 15, telefon nr (67) 378 39 69
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w terminie 7 dni w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa.
Nie uzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art. 64 § 2 Kpa).
Po wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie ustalenia gleboznawczej
klasyfikacji gruntów, Starosta upoważnia wybranego z urzędu klasyfikatora do wykonania czynności związanych z przeprowadzeniem gleboznawczej klasyfikacji gruntów posiadającego odpowiednie uprawnienia do wykonywania czynności związanych
z prowadzeniem gleboznawczej klasyfikacji gruntów stosownie do przepisów
§ 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2012r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz.U. z 2012r.poz. 1246).
Po uzyskaniu upoważnienia klasyfikator może zgłosić do Państwowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wałczu zgłoszenie pracy geodezyjnej oraz przystępować do czynności związanych z gleboznawczą klasyfikacją gruntów zgodnie z § 6 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 września 2012r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Na poczet pokrycia kosztów wykonania gleboznawczej klasyfikacji gruntów Starosta w formie postanowienia nałoży na Wnioskodawcę obowiązek uiszczenia zaliczki w ustalonej wysokości na podstawie wielkości obszaru objętego wnioskiem i ceny podanej przez wyłonionego z urzędu klasyfikatora.
Po zakończeniu klasyfikacji i wydanej decyzji o ustaleniu klasyfikacji zostanie dokonane ostateczne rozliczenie kosztów również w formie postanowienia.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2052 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.393)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012r. w sprawie gleboznawczej
klasyfikacji gruntów (Dz.U. z 2012r. poz.1246)